Selecteer een pagina

Naast mijn werk bij ADHDay, ben ik sinds 2002 docent lichamelijke opvoeding in het voortgezet onderwijs. In de 20 jaar dat ik gemiddeld 300 leerlingen per jaar lesgeef (klas 1 t/m klas 6), heb ik veel kennis opgedaan over de ontwikkeling van kinderen en jongeren. De overgang van de basisschool naar de middelbare school is vaak een ingrijpende verandering. Daar waar kinderen met een vermoeden van ADHD op de basisschool goed konden functioneren door de geboden structuur, korte lijnen en een kleinere setting, wordt op de middelbare school gezien dat dit vaak een stuk lastiger is. Regelmatig worden er leerlingen op school besproken, waarbij gezien wordt dat ze veel moeite hebben met plannen en concentreren en hierdoor dreigen vast te lopen. Deze kinderen zouden ontzettend veel baat hebben bij een minder stroperig systeem om ADHD vast te stellen (dan wel uit te sluiten) en vervolgens te behandelen. Deze brug zou ik graag willen slaan. Kortere lijnen tussen onderwijs en de GGZ, waardoor we geen onnodige tijd kwijt zijn en de ontwikkeling van het kind weer snel vlot kunnen trekken. Dit kunnen wij met ADHDay bewerkstelligen. Als ervaringsdeskundige, bij mij is op volwassen leeftijd ADHD vastgesteld, vielen alle puzzelstukjes op hun plaats. Terugkijkend op mijn jeugd, kan ik zeggen dat ADHD mij ontzettend in de weg heeft gezeten, maar tegelijkertijd ook veel heeft gebracht.

Bij ADHDay ben ik het eerste aanspreekpunt, betrokken bij het aanmeldproces en verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering. Tevens neem ik de QB-testen af. 

Rodrigo Brouwer, docent voortgezet onderwijs